سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیین نامه راهنمایی و رانندگی

آیین نامه راهنمایی و رانندگی ( Traffic Regulations )

آیین نامه راهنمایی و رانندگی چیست ؟

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در واقع همان قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی که هر راننده ای که از نظر قانونی مجاز به رانندگی است ملزم است که آن قوانین و مقررات و آیین نامه راهنمایی و رانندگی را رعایت نماید .

وقتی اسم آیین نامه راهنمایی و رانندگی می آید ناخودگاه به یاد گواهینامه رانندگی می افتیم در واقع می توانیم بگوییم ما توقع داریم شخصی که گواهینامه رانندگی دارد با تمامی قوانین ، مقررات و آیین نامه راهنمایی و رانندگی آشنا باشد .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف متفاوت است . که در ادامه در مورد آیین نامه راهنمایی و رانندگی در کشورهای مختلف نیز بحث خواهیم کرد .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در سوئد

سوئد یکی از کشور هایی است که گرفتن گواهینامه راهنمایی و رانندگی در این کشور سخت است به طوری که بسیاری از متقاضیان گواهینامه رانندگی ترجیح می دهند اصلا گواهینامه رانندگی نگیرند و از وسایل نقلیه عمومی به جای خودرو شخصی استفاده نمایند .

در کشور سوئد نیز مانند ایران برای گرفتن گواهینامه رانندگی می بایست امتحان تئوری آیین نامه را با موفقیت بگذرانید این در حالی است که امتحانی عملی یا امتحان شهری رانندگی در سوئد حدود ۴۵ دقیقه زمان می برد .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی در فرانسه

آیین نامه راهنمایی و رانندگی و گرفتن گواهینامه رانندگی در فرانسه دارای نکته جالبی است آن هم اینست که گواهینامه راهنمایی و رانندگی ایران در کشور فرانسه معتبر است .

برای رانندگی در فرانسه اگر می خواهید از ایران به این کشور سفر کنید یا برای مدتی طولانی اقامت داشته باشید می توانید برای سه ماه اول از گواهینامه بین الملل رانندگی استفاده نمایید اما برای پس از آن نیاز است که نسبت به اخذ گواهینامه رانندگی فرانسه اقدام کنید .

گرفتن گواهینامه رانندگی و آیین نامه راهنمایی و رانندگی در آلمان

وقتی اسم از آیین نامه راهنمایی و رانندگی در آلمان می آید شاید همه ی ما به یاد محدودیت نداشتن سرعت در برخی از بزرگراه های این کشور بیفتیم .

حتما میدانید که در آلمان در برخی از بزرگراه ها می توان بدون محدودیت سرعت رانندگی کرد .

برای اخذ گواهینامه رانندگی در کشور آلمان می بایست در آزمون های تئوری و عملی یا همان آزمون شهری رانندگی که به صورت دو مرحله ای می باشد قبول شوید .

آیین نامه راهنمایی و رانندگی و اخذ گواهینامه رانندگی را در چند کشور با همدیگر بررسی کردیم .

برای اخذ گواهینامه رانندگی معمولا در همه ی کشور ها می بایست آزمون تئوری آیین نامه راهنمایی و رانندگی و همین طور آزمون شهری رانندگی یا همان آزمون عملی رانندگی را با موفقیت گذراند .

در کشور ما نیز برای اخذ گواهینامه رانندگی باید در دو آزمون تئوری آیین نامه راهنمایی و رانندگیکه با نام های آزمون مقدماتی آیین نامه و آزمون اصلی آیین نامه مشهور هستند نمره قبولی را آورد .

نمره قبولی برای آزمون های تئوری آیین نامه راهنمایی و رانندگی حداقل ۲۶ می باشد . در واقع متقاضیان گواهینامه رانندگی می توانند حداکثر به ۴ سوال از ۳۰ سوال تستی آیین نامه رانندگی پاسخ اشتباه بدهند .

برای قبولی در آزمون های تئوری آیین نامه بهترین راهکار حل نمونه سوالات آیین نامه می باشد . متقاضیان گواهینامه با حل نمونه سوالات آیین نامه می توانند به راحتی با در بار اول در آزمون آیین نامه رانندگی نمره قبولی را بیاورند . قطعا هر چه بیشتر نمونه سوال آیین نامه حل کنند تسلط بیشتری در هنگام آزمون آیین نامه دارند و شانس بیشتری برای قبولی در بار اول در آزمون تئوری آیین نامه رانندگی خواهند داشت .

اگر به زودی آزمون آیین نامه اصلی دارید می توانید با کلیک بر روی نمونه سوالات آیین نامه اصلیفایل pdf سوالات آیین نامه اصلی با پاسخ را دانلود نمایید .

همین طور برای آزمون آیین نامه مقدماتی نیز میتوانید با کلیک بر روی نمونه سوالات آیین نامه مقدماتی با انواع سوالات آزمون آیین نامه مقدماتی آشنا شوید .

در سایت سوال آیین نامه نمونه سوالات فنی نیز به صورت جداگانه در فایلی pdf ای متفاوت آورده شده است که می توانید با کلیک بر روی دانلود سوالات فنی با انواع سوالات فنی آیین نامه رانندگی نیز آشنا شوید .

برای آشنایی با نمونه سوالات ازمون ایین نامه اصلی حتما با دانلود سوالات آیین نامه اصلی خودتان را برای این آزمون آیین نامه راهنمایی رانندگی آماده نمایید .

نمونه سوالات آیین نامه اصلی

سوالات آیین نامه اصلی و نمونه سوالات آیین نامه اصلی مقدماتی و نمونه سوالات فنی آیین نامه اصلی

 

پایین رفتن تا رسیدن به محتوا

نمونه سوالات آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی با جواب 97

نمونه سوالات آیین نامه اصلی و نمونه سوالات آیین نامه اصلی مقدماتی و همین طور نمونه سوالات فنی آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی با جواب برای قبولی در آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی

سوالات آیین نامه اصلی

سوالات فنی آیین نامه اصلی

سوالات آیین نامه اصلی مقدماتی

نمونه سوالات آیین نامه اصلی

آزمون آیین نامه اصلی یکی از مهم ترین آزمون های آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی است .

این آزمون پس از قبولی در آزمون آیین نامه اصلی مقدماتی از متقاضیان گواهینامه رانندگی اخذ می شود . برای قبولی در آزمون آیین نامه اصلی کسب حداقل نمره ۲۶ ضروری است .

مهم ترین راهکار برای قبولی در بار اول در آزمون آیین نامه اصلی اصلی حل نمونه سوالات آیین نامه اصلی با جواب است .

سایت سوالات آیین نامه اصلی دات کام مهم ترین سوالات آیین نامه اصلی که طی سال های اخیر از متقاضیان گواهینامه رانندگی گرفته شده است را در یک مجموعه کامل گردآوری کرده است .

به راحتی می توانید این مجموعه کامل از نمونه سوالات آیین نامه اصلی اصلی را هم اکنون از سایت سوالات آیین نامه اصلی دات کام دانلود نمایید .

سوالات آیین نامه اصلی

نمونه سوالات فنی آیین نامه اصلی

سوالات فنی آیین نامه بخشی از سوالات آیین نامه اصلی آزمون آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی است .

 

در آزمون آیین نامه اصلی تعدادی از سوالات فنی نیز در آزمون می آید . در حالی که معمولا در آزمون آیین نامه اصلی مقدماتی خبری از سوالات فنی نیست .

 

برخی از کاربران فقط در بخش فنی مشکل دارند و انصافا بخش فنی کتاب آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی از سایر بخش ها سخت تر است و سوالات آیین نامه اصلی سخت ترین از این بخش می تواند در آزمون آیین نامه اصلی بیاید .

 

بنابراین ما مجموعه ای از مهم ترین نمونه سوالات فنی آیین نامه اصلی را برای شما متقاضیان گواهی نامه رانندگی فراهم کرده ایم .

 

سوالات فنی آیین نامه اصلی

نمونه سوالات آیین نامه اصلی مقدماتی

آزمون آیین نامه اصلی مقدماتی اولین آزمون است که هر متقاضی گواهینامه رانندگی میبایست با موفقیت آن را سپری کند .

 

پس از گذراندن کلاس آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی و همین طور کلاس فنی آیین نامه اصلی هنرآموزان می بایست در آزمون آیین نامه اصلی مقدماتی شرکت کنند .

 

آزمون مقدماتی آیین نامه که معمولا در آموزشگاه رانندگی برگزار می شود از نظر تعداد سوالات و زمان و همین طور نمره قبولی همانند آزمون آیین نامه اصلی اصلی می باشد .

 

مجموعه ای کامل از نمونه سوالات آیین نامه اصلی آزمون مقدماتی راهنمایی و رانندگی هم اکنون برای شما متقاضیان گواهینامه رانندگی آماده شده است .

 

امیدواریم بتوانید با خواندن نمونه سوالات آیین نامه اصلی مقدماتی در آزمون مرحله اول به راحتی قبول شوید .

 

سوالات آیین نامه اصلی مقدماتی

آیا خواندن نمونه سوالات آیین نامه اصلی تاثیری هم دارد ؟

این سوال ، سوالی است که خیلی از کاربران از ما می پرسند .

 

جواب : ۱۰۰٪ درصد بله

 

حل نمونه سوالات آیین نامه اصلی رانندگی با جواب تاثیر به سزایی در قبولی شما در آزمون آیین نامه اصلی و آزمون آیین نامه مقدماتی خواهد داشت .

 

ویژگی های نمونه سوالات آیین نامه اصلی و آزمون راهنمایی و رانندگی

آزمون های تئوری آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی در کل دو نوع امتحان می باشند :

 

۱- آزمون آیین نامه اصلی مقدماتی

این آزمون توسط مدرس و یا مربی آموزشی آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی از متقاضیان گواهینامه رانندگی گرفته می شود . برای قبولی در این آزمون حتما مهم ترین نمونه سوالات امتحان آیین نامه اصلی رانندگی مقدماتی با پاسخ را ببینید و بخوانید .

 

۲- آزمون آیین نامه اصلی اصلی

آزمون آیین نامه اصلی امتحانی است که توسط افسر راهنمایی و رانندگی در مرحله دوم از متقاضیان گواهینامه رانندگی گرفته می شود این امتحان آیین نامه دارای سوالات فنی نیز می باشد که یکی از تفاوت های اصلی آن با سوالات آیین نامه اصلی مقدماتی در همین سوالات فنی می باشد .

 

اما دلیل اینکه حل نمونه سوالات آیین نامه اصلی تاثیر به سزایی در قبولی دارد چیست ؟

طبق تجربه چندین ساله به این نکته مهم پی بردیم که سوالات امتحان آیین نامه اصلی راهنمایی و رانندگی ، یک سری سوالات ثابت می باشند که در هر دوره تکرار می شوند . در نتیجه شما با حل نمونه سوالات آیین نامه اصلی می توانید با تمام سوالات آزمون آیین نامه اصلی آشنا شوید . حالا هرچه بیشتر با نمونه سوالات آیین نامه اصلی آشنا شوید سوالات آزمون آیین نامه اصلی برای شما آشنا تر و پاسخ دهی به آنها برای شما راحت تر خواهد بود .

 

بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما نمونه سوالات آیین نامه اصلی با جواب را حل کنید . مخصوصا نمونه سوالات آیین نامه اصلی آزمون های آیین نامه اصلی سال های گذشته .

 

مفهوم چند تابلو مهم راهنمایی و رانندگی

 

 

نمونه سوالات آیین نامه اصلی

 

ایستادن ممنوع

نمونه سوالات آیین نامه راهنمایی رانندگی

 

 

نمونه سوالات آیین نامه اصلی

 

 

سوالات آیین نامه اصلی

توقف ممنوعآیین نامه اصلی اصلی